2015

Átlépés

Bemutatkozás

Amikor a változás szelei fújnak a pesszimisták falakat emelnek, az optimisták pedig vitorlát bontanak."

Legfrissebb hozzászólások
Feedek
Megosztás
Címkefelhő

Civilek az új magyar légitársaságért

Civil összefogással hoznának létre egy új nemzeti légitársaságot. Az idő azonban sürget, hiszen a pilóták szakszolgálati engedélye hamarosan lejár.

Civil egyesület alakult egy új nemzeti légitársaság piaci alapon történő létrehozásáért; a Malért gazdasági szereplőkkel és a kormánnyal is tárgyalna az új társaság érdekében, amelynek megalakítása a pilóták szakszolgálati engedélyének érvényességi ideje miatt sürgető - ismertette Vécsei Mihály, a Magyar Légiközlekedésért Egyesület (Malért) elnöke csütörtökön sajtótájékoztatón.

A Malért számításai szerint 80-100 milliárd forintnyi humán tőkével rendelkeznek. Legalábbis ennyibe kerülne az egyesület szerint 1.500 munkavállaló, közöttük pilóták és légi utaskísérők kiképzése. A Malévtól éppen ennyi embert küldtek el.

A kezdeményezés egy közösségi oldalon indult, és több ezer csatlakozó, támogató hozzászólás után alakult egyesületté. A Malért szerint még mindig van hely a magyar piacon, a légitársaságok bejelentett kapacitásbővítései messze nem fedezik a Malév által hagyott űrt. Az egyesület a szóbeli támogatásokon kívül pénzbeli hozzájárulásra is kapott ígéretet, szívesen vinnék tovább a Malév nevet, ha ez nem megy a bluenoseair-t választanák, megtartva a repülőgépek kék orrfestését - mondta Vécsei Mihály.


MALÉRT

Csak a név a közös

Demeter Csaba, aki február 3-án az egyike volt azoknak a pilótáknak, akik visszavitték a Malév Boeing gépeit a lízingcég írországi központjába elmondta, hogy sok magyar pilóta nem megy szívesen a hajdani versenytársakhoz. Az elszerződés ugyanis gyakran többéves hűségszerződést és távoli országokbeli szolgálatot jelent.    Hangsúlyozta: a több mint 200 pilóta, 300 stewardess és a más területen dolgozó egykori malévosok "ugrásra készek". Olyan humán erősforrást, szakmai erőt képviselnek, amelyet az egyesület szerint vétek lenne kihasználatlanul hagyni.


Bejelentették, hogy az egyesület adatbázist állít össze azokról a munkavállalókról, akik továbbra is a légi közlekedésben szeretnének dolgozni. Ezen túl felvették a kapcsolatot a szakmai szervezetekkel, közöttük a pilótákat tömörítő Hunalpával és az utazásszervezők szövetségével is. A magyar kormánnyal is szeretnének tárgyalni, megismernék, hogy van-e a kabinetnek a Malév megmentésére vonatkozó terve, vagy elképzelése egy új légitársaság megalakításáról. Ha nincs, akkor a kormány nélkül keresik a megoldást.

MTI - barikad.hu

Gyorsjelentés: mi lesz a MALÉV után?

Isteni krimialapanyagnak fest a MALÉV története.

Tolvajlás, árulás, sértettség, irigység, szemfülesség.

2012. február 6. 15:15

Normális országban olyan biztosan nem történhet meg, amit mostanában élünk meg, MALÉV-csőd címén.

Magyarország választott politikai vezetői olyan menedzsmentet neveztek ki 2002-től a MALÉV élére,

amelyik a pazarlás világcsúcsait állította föl, mégpedig sorozatosan.

Most csak egyet említünk: számos olyan városban volt MALÉV-képviselő szerte a Földön,

amelyikbe egyáltalán nem járt a MALÉV; volt olyan, hogy még az országba sem volt menetrend szerinti járat.

Ezek a képviseletek érdemi munkavégzés nélkül egzisztáltak, nem kevés pénzért.

Az is figyelemreméltó, hogy a beszerzések, mintha csak direkte csinálnák, mindig a MALÉV kárára zajlottak.

Irreális kifizetések tömege, ez a MALÉV 2002 utáni története.

Meg irreális döntéseké.

A MALÉV visszaadta például a leszállási jogát a londoni Heathrow-n,

ami a szakmában példátlan döntés volt, pénzbeli kára egyszerűen kifejezhetetlen.

Miután a céget lenullázták, a szokott rend szerint olcsón el lehetett adni…

A vevő egy a légiközlekedésben minősíthetetlen cég volt – ugyan miféle szempont szerint választhatta ki a 2006-os kormány?

Ez egyébként az az időszak, amikor a miniszterelnök (Gy. F.) éppen arra biztatta a fiatalokat, hogy menjenek külföldre.

A légiközlekedésiek, látva a pusztítást, meg is fogadták a tanácsot,

tömegesen szerződtek külföldi társaságokhoz,

például a Közel-Keletre.


Hogy ez a privatizáció garantáltan rossz, azt mi sem bizonyítja jobban,

mint hogy a visszavásárlás kezdettől szereplő opció volt.

Miután a „privát” kivette a hasznát (pl. elszervezett jó gépeket), azaz immár nem nullára,

hanem a hitelképessége határáig kifosztotta a MALÉV-et – megint jöttek a szocialisták.

És jó pénzért visszavásárolták a csődöt.

(Ez vajon kinek érte meg?)

A visszavásárolt MALÉV-be aztán már lehetett önteni a lóvét. Csurrant is, cseppent is.

És mit tesz isten, jött egy volt MALÉV-vezér (akit mint hozzá nem értőt rúgtak ki anno), és följelentette Brüsszelben

a tiltott állami támogatást.

Érdekes módon a végtelenségig Brüsszel-konform szocialistáknak ez nem tűnt föl

Brüsszelnek, az Orbán-kormánnyal szemben, föltűnt.

És megtiltotta.

Ezzel kikényszerítette a beismerést: a cég csődben van.

A légi utaztatási piacon öldöklő a verseny.

A MALÉV csődje általános örömujjongást váltott ki.

Mindenki rá akar repülni a megnyíló piaci szegmensre.

Talán a brüsszeli bejelentő cége, a WIZZAIR is.

Ehhez képest kell értékelnünk a szombati (tehát péntek délben már betördelt!!!) oldalnyi hirdetéseket az összes lapban,

miszerint a RYANAIR minden vonalon pótolni fogja a MALÉV-et.

Csakhogy: a RYANAIR és a WIZZAIR tulajdonosi háttere közös.

Van még egy szempont: Budapest nagy átszállópont volt, Nyugat és Délkelet között.

A fapadosoknak Budapest azért értékes, mert nagyon közel van egymáshoz

a fapados reptér Liszt Ferenc 1) és a nem fapados reptér (Liszt Ferenc 2). Ez különleges adottság.

A tranzitforgalom várhatóan hetek alatt át fog települni Bécs-Schwechatra.

Akkor pedig egyfelől az osztrákok örülhetnek a MALÉV csődjének, de nagyon.

Másfelől pedig az ugyancsak privatizált repülőtér tulajdonosa (nem tudjuk, ki,

mert a Hochtief éppen árulja) majd elő fogja venni a privatizációs szerződést,

amelyben a magyar állam (a derék MSZP-kormány) bizonyos forgalomesés után

pénzvisszatérítést is kilátásba helyezett (megint egy abszurd a magyar privatizációtörténetben).

És akkor újra fizethetünk.

Emlékszünk még, milyen büszke volt az akkori kormányzat Ferihegy privatizációjára?

„Hetvenöt évi bevételt” szereztünk meg egyszerre – ezzel büszkélkedtek Gyurcsányék.

Vajon hány évit fogunk visszafizetni?


El Sallo Capitán

A Malév utolsó járata

Fotó: ez volt a Malév utolsó járata

Forrás: MTI

A Malév Írországba tartó 737-800-as típusú repülőgépe felszáll a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről. Elindultak a lízingelt repülőgépek az írországi Shannonba, az International Lease Finance Corporation (ILFC) központjába. Ez a gép volt a Malév utolsó járata, amely Helsinkiből indult, és reggel szállt le Budapesten.