2015

Átlépés

Bemutatkozás

Amikor a változás szelei fújnak a pesszimisták falakat emelnek, az optimisták pedig vitorlát bontanak."

Legfrissebb hozzászólások
Feedek
Megosztás
Címkefelhő

Villany Lada

Elektromos Kalinát mutatott be a Lada Moszkvában

Spanyolos névvel jön a Lada első elektromos autója

2012. augusztus 31., péntek 6:06 (tegnap)

Neve alapján spanyol rokonságra gondolhatnánk, pedig az El Lada az AvtoVaz első elektromos autójának neve.

 

Felvillanyozó összeállítás

Felvillanyozó összeállítás

Meglepő is lehetne, de a Nissan-Renault Alliance tagjaként nem az, hogy az AvtoVaz elektromos hajtású Lada Kalina változatot mutatott be a Moszkvai Autószalonon. A latinos El Lada névre hallgató modell megjelenése nem sokban különbözik hagyományosabb Kalina rokonaitól, de belsőégésű motort nem találunk benne, mivel kizárólag villanymotor hajtja. Ennek, azaz a villanyhajtás részleteiről ugyan nem sokat tudunk, a hatótávra vonatkozóan már van adat: El egy töltéssel 150 km megtételére képes. Legnagyobb sebessége pedig elérheti a 130 km/h-t, bár csúcson járatva biztosan gyorsabban lemerül.

Szintén ismeretlen típusú és specifikációjú akkumulátora 8 óra alatt tölthető fel teljesen. Az első információk szerint az első adag El Ladát az oroszországi Sztavropolba szállítják, ahol taxiként fognak szolgálatot teljesíteni.

A hírt szerkesztette: Gruber Gergely

autonavigator.hu

Minden idők legmenőbb Ladája?

Itt az X Ray, ez minden idők legmenőbb Ladája?

Lada szabadidő-autó a Moszkvai Autószalonon

2012. augusztus 30., csütörtök 13:51 (2 napja)

Talán nem sokan fognak vitatkozni velünk, ha a Moszkvai Autószalonon bemutatkozott X Ray-t, a legmenőbb Ladának nevezzük.

Fényszóróival és LED-es menetfényeivel X-et rajzol a Lada X Ray, mely szerintünk az eddigi legdögösebb Ladának nevezhető

Fényszóróival és LED-es menetfényeivel X-et rajzol a Lada X Ray, mely szerintünk az eddigi legdögösebb Ladának nevezhető

Modern műszerfal, automata váltó

Modern műszerfal, automata váltó

Az idei, 16. Moszkvai Autószalonon olyan új modellt mutatott be a Lada, ami várakozásai szerint az orosz autópiac első helyére viheti majd vissza. Divatosan szabadidő-autóval vonzzák a vevőket − az X Ray tehát még véletlenül sem a Niva utódja, vélhetően annak terepképességeinek felét sem tudja majd.

Formáját a valahai Mercedes-Benz-, majd Volvo-dizájner Steve Mattin rajzolta kellően dögösre. Vonalaival az X Ray bármelyik európai gyártó palettájához illeszthető lenne. Nyilván nem véletlenül, tervezőjének volvós gyökerei meg is jelennek az oldaldomborításokon.

Négy szeparált üléses, prémium-kivitelű az utastér

Négy szeparált üléses, prémium-kivitelű az utastér

Az X Ray − négy szeparált üléses − utasterében is modern koncepció-autóhoz illő. Csaknem mindent bőr borít, a gombokat − egyáltalán nem kritika, de erősen feltűnő − vélhetően a Kiával közös beszállítótól vették az oroszok, s a néhol futurisztikus műszerfal három csöves fő elrendezése is a koreai gyártó modelljeiével azonos.

Szőlőbe járni minden bizonnyal alkalmas lesz, de a Niva terepképességeihez nem érhet fel. Az X Ray vélhetően elsőkerék-hajtással is kapható lesz, de összkerekese sem várható komoly terepjárónak

Szőlőbe járni minden bizonnyal alkalmas lesz, de a Niva terepképességeihez nem érhet fel. Az X Ray vélhetően elsőkerék-hajtással is kapható lesz, de összkerekese sem várható komoly terepjárónak

Farán és oldaldomborításain felfedezhető némi volvós hatás

Farán és oldaldomborításain felfedezhető némi volvós hatás

Noha az X Ray most még egyértelműen koncepció, s még méreteiről, hajtásláncáról sem látott napvilágot semmilyen információ, a pletykák szerint 2015-re már szériagyártásba kerülhet, s akkor a háromajtós szabadidő-kupé nem csak Oroszországban, Európa nyugatabbi felén is sikeres lehetne. Az AutoVAZ várakozásai szerint Mattin tapasztalata, azaz az X Ray formája ismét az orosz piac első helyére viheti a Ladát − nem csak ezen modell eladásaival, hanem a vevők többi sorozatra csábításával, azaz a márkakép hizlalásával.

A hírt szerkesztette: Katona Mátyás

autonavigator.hu

A cikk galériája