Jobban tejel a kevesebb eladott pályamatrica

2012. február 21., kedd 11:29 (18 órája)

Mintegy ötödével kevesebb autópálya-matricát vásároltak az idei év első másfél hónapjában az autósok, mint egy évvel korábban.

 

Kevesebben hajtanak sztrádára, az Autópályakezelő bevétele azonban nem csökkent, aki ugyanis pályázik, az sokat, a korábbinál többet fizet

Kevesebben hajtanak sztrádára, az Autópályakezelő bevétele azonban nem csökkent, aki ugyanis pályázik, az sokat, a korábbinál többet fizet

Másfél hónap alatt 1,5 millió autópálya-matricát adtak el idén. Óriási szám, de nem árt tudni, hogy a január 1. és február 15. közötti időszakban tavaly 20 százalékkal többet vásároltak az autósok.

Hiába volt nagyobb akkor a matrica iránti kereslet, a bevétel most jelentősebb. Ennek oka, hogy január 1-jével megszűnt a legkedveltebb, négynapos úthasználati jogosultság - az MTI közleménye szerint a korábbi években átlagosan 950 ezer példányban fogyott február közepéig, tehát a matricavásárlások mintegy felét adta.

Míg tavaly a február 15-ig terjedő időszakban 102 ezer "heti" névre hallgató, valójában 10 napos matricát vásároltak, idén (mivel immár ez lett a legrövidebb idejű) 736 ezer példány kelt el belőle, melynek eredményeként 1,8 milliárd helyett 2,2 milliárd forint bevételt termelt a matricaeladás. Konklúzióként tehát kijelenthető, az autópályázást (is) mind kevesebben engedhetik meg maguknak, ők pedig a korábbiaknál többet kénytelenek fizetni - hiszen az árak minden matricatípusnál nőttek , és miként arra korábban rávilágítottunk, európai viszonylatban is nagyon magasak .

A hírt szerkesztette: Katona Mátyás