2015

Átlépés

Bemutatkozás

Amikor a változás szelei fújnak a pesszimisták falakat emelnek, az optimisták pedig vitorlát bontanak."

Legfrissebb hozzászólások
Feedek
Megosztás
Címkefelhő

Adventi elmélkedés az Isten által felkínált tiszta örömökről!

Készült: 2014. december 07. vasárnap, 17:32


"Mondom nektek, nagyobb öröm lesz a mennyek országában egy megtérő bűnösnek, mint kilencvenkilenc igazon, akinek nincs szüksége rá, hogy megtérjen."
Lk. 15 
Egy olyan "örömet" szeretnék ma bemutatni, melyet a mennyek országában nagyon nagyra tartanak, de melyet sajnos a XXI-dik század sok embere hírből sem ismer! Egy nagyon beteg, torz világkép szerint, az emberek jók és rosszak, és a két világ között nincs átjárható híd! Hogy hol a határ? A fasizmus szerint a nemzeti hovatartozás alapján lehet meghúzni a határt, a kommunizmus hívei a társadalmi osztályok alapján osztották kétfelé a világot! Ma ugyanazt a hazug, beteg nótát fújva, egyesek szerint vannak a jó fiúk és vannak a terroristák! Ami közös mindezekben az izmusokban, hogy nincs átjárás, párbeszéd, kiengesztelődés e két világ között. Fennhangon harsogják a jelszót: "Terroristákkal nem tárgyalunk!" A szörnyű, hogy az egyetlen cél a másik fél elpusztítása, teljes kiirtása!Ez a gondolkodás a legszörnyűbb, legdurvább Istenkáromlás, mert azt feltételezi, hogy a Teremtő Atyánk tudatosan rosszat teremtett, olyant, amit az ember el kell pusztítson, mintegy a Teremtő felé nőve, halálos ítéleteket osztogatva, ki kell igazítsa az Isten által teremtett világot! Ez egy olyan világkép melyet mi keresztények el kell utasítsunk, hisz Krisztus Urunk végtelen szeretettel szereti az elesett, bűnös embert, és hiszi, hogy a Mennyei Atya által teremtett lény meg tud térni, meg tud változni és fel tud nőni az ő Teremtőjéhez! Az 
evangéliumok minden egyes története erről szól!

Karácsony este, a pásztorok hódolata, vagy a napkeleti bölcsek látogatása, mind azt bizonyítja, hogy Isten bízik bennünk! Jézus ezért áll szóba mindenkivel, az öreg Nikodémustól kezdve, a kapzsiZakeuson keresztül a házasságtőrő asszonyig, vagy a nálánál is mélyebbre süllyedt gadarai ördöngössel, mert tudja, hogy az ő Mennyei Atyja által teremtett ember jó! Ott a kereszten haldokolva is a zt mondja, hogy lehet, hogy nem tudja az ember, hogy mit cselekszik, de egészen biztos, hogy nem rossz, ezért is kér bocsánatot a nevünkben a Mennyei Atyától! Jézus nemcsak mondja, hogy számára a legdrágább a századik, az elveszett bárány, hanem ő maga keresi fel a szentírás szerint mindazokat akik bajban vannak! Aki bizalommal, hittel hozzáfordul, az legyen bármennyire is bűnös, - gondoljunk csak a kereszten mellette függő jobb latorra - attól ő nem tagadja meg 
a barátságát! Milyen szép, ahogyan átdöfött lábbal elkíséri az emmauszi tanítványokat és nem korholja őket, hanem olyan szépen beszél velük, hogy ahogyan ők maguk mondják: "lángolt a szívünk, míg hallgattuk Őt!" Átdöfött szívvel megszólítja, az első keresztény vértanú, Szent István vérétől maszatos Sault, és jóságos párbeszéddel eljut odáig, hogy ez a bűnös ember megírja a világtörténelem legszebb versét, a "Szeretet Himnuszát! A keresztény ember szerint, minden történet legalább három szereplős! Van a testvérem, vagyok én, és van a gonosz lélek, ki mind ordító oroszlán jár körül, keresi, hogy kit nyelhetne el. A gonosz támad, nemcsak próbálja testvéredet lehúzni, bűnre csábítani, hanem benned szövetségest is keres aljas munkájához, azt szeretné ha segítenénk neki a másikat elítélni, a bűnét beleégetni, elhitetni vele, hogy ő rossz, elveszett, menthetetlen! Elementáris erővel élem meg mind ezt, sokszor a gyermekek között!

Egy újonnan befogadott fiúcska egyszer öt társát verte meg, megtehette, hisz korban, erőben erősebb volt. Odamentem a nevelők által sarokba szorított, a dühtől remegve gyilkolni akaró gyermekhez, és szeretettel átöleltem, ő elkezdte ütni a mellemet, de én jóságosan magamhoz szorítottam. Dühösen mondta, hogy engedjem el, mert ő úgyis megszökik. Szelíden csak annyit mondtam, hogy én szívesen elengedem, mehet, de hova tud elmenni, ki fogja őt szeretettel befogadni? Ahogyan öleltem , éreztem, hogy kis teste olyan feszült, mind a gitár húrja! Szelíden veregettem, paskoltam a hátát, és ő egyszer csak elkezdett keservesen zokogni. Még jobban magamhoz öleltem és éreztem, hogy a görcsbe vonagló teste elernyed, majd remegve, félve belém kapaszkodott és sírtunk ott együtt, de ez már a kiengesztelődés, az öröm könnyei voltak!

Olyan egyszerű elítélni egy gyermeket, vagy embert és kimondani, hogy rossz, de gondolkozzunk csak el, ilyenkor mi is történik? Igazából az elítéltet odalökjük a gonosznak, mind a kis reszkető madárfiókát a ragadozó macskának! A bűnös, elesett ember ott vergődik a gonosz karmai között és nekünk nem az a dolgunk, hogy a bűn tényét megállapítsuk, hanem szeretettel, bölcsességgel, jósággal megmentsük, tisztára mossuk őt! Legyünk nagylelkűek és segítsünk újratervezni az életét! Igen, az előítéletet félretéve, akár vérző lábbal vagy átdöfött szívvel szembe kell menni a mai kor Sauljaival, és velük vándorolva, olyan szépen, bölcsen, jóságosan kellene beszélnünk, hogy a remény, a hit fellángoljon az ő szívükben is, s hogy belőlük is felfakadjon a szeretet himnusza! Hiszem és vallom, hogy minden emberben ott ragyog mélyen Krisztus urunk szép arca, és nekünk nem az a dolgunk, hogy egymást a gonosz karjai közé lökjük, hanem az, hogy segítsük megírni, megfogalmazni, kimondani a szeretet, a jóság szép szavait! Az ember nem a szépségverseny zsűrije, hanem mentőöv, melyben az elesett társa megkapaszkodhat és partra vergődhet!

Sokszor elgondolkodtam azon, hogy igazából Jézus is megírhatta volna az ő tanításának legtömörebb hitvallását, a szeretet himnuszt, de mennyivel szebb és hitelesebb ez a vers így! 
Milyen csodálatos, hogy Jézus végtelen jósággal, türelemmel megfogalmaztatja a bűnös emberrel az ő tanításának a lényegét. Alázattal azt gondolom, hogy míg a földön az öreg reszkető kezű Pál írta a maga halhatatlan sorait, és a mennyek országában Krisztus urunk pezsgőt bontva ünnepelte a szeretet diadalát a bűn felett! Sokféle öröm van ezen a földön, de a tudatlant jóra tanító, a bűnöst a haláltól megmentő ember öröméhez kevés fogható! Isten ezt az örömöt nagylelkűen szeretné megosztani velünk! Ő azt akarja, hogy ujjongjunk minden egyes megmentett lélek újrakezdett életének, és szomorúan sirassuk a bűneiben elvesző testvéreinket! Krisztus, a tékozló fiú atyjának az örömét szánja nekünk, és nem a gyűlölködő, bosszúért kiáltó nagyobbik testvér kérlelhetetlen ítélkezését!

Szeretettel, 
Csaba t.
magnificat.ro

Böjte Csaba ádventi gondolatai

Körülöttem forrong  minden! Vitázó politikusok, jót akarnak, dicséri magukat és szidják egymást. Kapzsi bankárok által felhergelt, fölösleges üveggyöngyök után futkosó, kapkodó emberek kiabálnak, vagy értetlenül, tanácstalanul néznek maguk elé. És itt vannak a naponta megfagyó hajléktalanok, a harcot a hitelek súlya alatt feladó vállalkozók, a munkanélküliek, az olcsó termékeket reklámozó médiák, és sorolhatnám tovább, de minek, hisz mindezt hihetetlen nagy példányszámban megteszi
a sajtó, sok-sok csatornán önti a  televízió, a megannyi honlap.

Ülök és látom, hogy jön Krisztus Király, közeledik csendesen, méltósággal, hozzám,  hozzánk, mint hajdan Jeruzsálem falai felé. Megáll, és hosszan néz. Testemben hatalmas  félelem remeg. Csak le ne borulj sírva előttünk Istenünk! Mindenkinek igaza van! Nem mehet ez így tovább! Tudom az eszemmel, hogy túl sok már a hazugság, a léha képmutatás. Magam is érzem, hogy jó lenne betörni néhány ablakot, szétverni az álnokok között. Türelmet-lenek vagyunk. Egy értelmetlen, nagyon hosszúra nyúlt diktatúrából jövünk.  Naivan,  tisz-tán indultunk 89-ben, egymás kezét fogtuk, és a sárba  borulva több nyelven is együtt imádkoztunk, boldogan kacagtunk. Akkor értettük, most miért nem értjük egymás, nyelvét,  vágyát, álmait?

Forrong a világ! Tudom, hogy mindenki jót akar. Jót magának, minél
több jót! Mint a gyermekek veszekszünk ócska  babarongyokon, és észre sem  vesszük, lassan szabadul el körülöttünk a  pokol. Nem  igaz, hogy ez a világ csak sírásból ésvérből tisztulhat meg, léphet tovább! Hogy lehetünk ilyen  vakok?

Uram, te hányszor próbáltál összegyűjteni bennünket, mint kotló a csibéit? Jó szóval biztatsz, adtad a szeretet parancsát, és megmosod könnyeiddel lábainkat.  Mindent jóságosan nekünk adtál, élhetnénk csendesen paradicsomi békességben.  Jól feltarisznyáztál, mindenünk megvan. A föld csodás  termékenysége  szaporít nap mint nap, kenyeret ad nekünk, és van annyi agyag, kő, hogy építhetünk mindenkinek házat,
tanyát, otthont ezen a földön. Van annyi vasérc, réz, mangán, hogy egy-egy autó is jutna a családjainknak. Jut könyv, jó film, tiszta bor és csók, szerelem mindenkinek. Nem sajnálod tőlünk a boldogságot. És juthat gyermekáldás  vagy vér a vérünkből,  vagy mint Józsefnek a te szent akaratodból.

Testvérem lásd, van kit szerethetsz, kit otthonodba fogadhatsz, kivel törődhetsz, kibe
beléálmodhatod álmodat. És ültethetsz virágot, platánt, diót, és megéred, hisz jó orvosaid vigyáznak rád, hogy fád nagyra nőjön és árnyékával enyhet adjon
családodnak. Tudósaink, mérnökeink mennyi kérdésre kerestek, találtak választ az évezredekalatt? Lassan, de biztosan hajtsuk uralmunk alá a Földet, ahogyan te kérted Istenünk a teremtés hajnalán még a  bűnbe-esés előtt. Élhetnénk békés testvéri
szeretetben, tudhatnánk, hogy a részigazságoknál  fontosabb az élet. A gonosz kacag. Ugyanazzal a süket dumával  jön, ígér minden kőből kenyeret, fogyassz, habzsolj! Ha kell, ha nem, legyen!  És ha leborulsz előtte mindent csak neked  ígér, az egész
bevásárlóközpontot, repülőt, jachtot - de minek? És felvisz csodás templomok  ormára, sztár leszel, dobd le magad, fürödj a csodáló emberek  tekintetében,  hatalmad lesz  felettük. Uralkodj, miért vállalnád a szeretet szolgálatát? Fogyasztás,  birtoklás,  hatalom. Habzsolva kacagsz, és szétmarcangolod  világunkat. Azt hiszed, hogy
győztél, pedig  rabszolga vagy. Rosszabb, testvéred farkasa, szép tiszta világunk elpusztítója.

Itt állsz Uram a XXI. századi Jeruzsálem falai előtt, előttünk.
Szemedben könnycsepp, és nekem nincsenek érveim. Mégis arra kérlek, hogy ne bűneinket nézd, hanem újabb adventünkben jósággal jöjj közénk. Ajándékozz meg érdemtelen gyermekeidet egy újabb eséllyel, egy szép Karácsonnyal.

Istentől áldott adventi megtérést, szent időt kívánok  szeretettel,

Csaba t.

A négy sarkallatos erény - az advent misztériuma

A négy sarkallatos erény - az advent misztériuma

Fontos tudnunk, hogy a négy erény szorosan összefügg az adventi időszakkal, illetve annak négy hetével. Az adventi hetek alatt az ember feladata, hogy az egyre növekvő sötétségben helytálljon. És nemcsak a megfelelés, a helytállás a cél, hanem a lehető legnagyobb lelki tisztulás és fejlődés is. Sorrendben az erények: igazságosság, mértékletesség, bátorság, bölcsesség. Róluk szól a mostani okfejtés.

Mi is az a sarkalatos erény? Beran Ferenc: A keresztény erkölcs alapjai című művében a következő meghatározást találjuk: "... sarkalatos vagy kardinális erényeknek azokat az erényeket nevezzük, amelyekre más erények épülnek, amelyek alapvetően meghatározzák az ember magatartását. A sarkalatos erények tehát cölöpökhöz hasonlítanak, amelyekre később egy épületet emelnek." Ha ezt a gondolatmenetet követjük, akkor rájöhetünk arra, hogy az erények szerepe az életünkben több szempontból is fontos, sőt nélkülözhetetlen. Egyrészt ezek segítségével valósulhat meg az ember erkölcsi helytállása az Élet próbatételeivel és embertársaival szemben. Másrészt pedig a szellemi úton való helyes haladásra is az erények szinte tökéletes szintre való kiművelése adhat csak biztosítékot. Egy ide kívánkozó és sokat idézett megjegyzés is alátámasztja az erények fontosságát: "Három lépés a moralitásban, egy lépés a megismerésben".

Miképpen tudjuk beépíteni életünkbe az erényeket? A válasz egyszerűnek tűnhet: tudatos munkával! Azonban ez a hétköznapok szintjén folyamatos erőfeszítést igényel tőlünk, mert a "sors" állandó próbatételekkel mutat nekünk tükröt, hogy mennyire sikerült az adott erény megvalósítása. Bármilyen tulajdonságot ki lehet választani, és ezt mindenkor és minden helyzetben szem előtt tartva kell gondolkodni és cselekedni. Fontos az, hogy a kiválasztott erény teljesen és tudatosan hassa át életünket, egészen addig, amíg az egészen belénk nem ivódik, és át nem hatja belsőnket természetességével. Így lassan, tudatos munkával megvalósítva az erények magunkba ültetését, válunk erényes és erkölcsös emberré. Nézzük meg részletesebben az erényeket!

Első hét: Igazságosság

Ezen a héten minden cselekedetünket az őszinteség és igazságosság jegyében kell tennünk. Ezt magunk és a külvilág felé egyaránt gyakorolnunk kell. Próbáljuk meg ítélkezés nélkül (!) megtalálni az igazat, és az álláspontok egyensúlyát. Hogyan tudjuk meg, hogy mi az igaz? Ebben a szellemvilág és Isten törvényei igazítanak el minket. Mindig igyekezzünk tágabb látószögből szemlélni az eseményeket és a felsőbb törvényeket betartva gondolkodni és cselekedni. Sajnos nem biztos, hogy az emberek által hozott törvények (bár kötelező érvényűek) helyes utat mutatnak nekünk ebben az esetben, mivel a "fenti" és a "lenti" törvények nem mindig fedik egymást. Ha már képesnek érezzük magunkat arra, hogy saját szívünk által vezérelve próbáljuk meglátni az igazat, bátran tegyük meg azt. Olyankor, ha az ember enged a kísértésnek, akkor elveszíti önállóságát, és olyan érzés keríti hatalmába, ami kétségbeeséshez vezet.

Második hét: Mértékletesség

E hét nap alatt mindenben a mértékletességet kell megvalósítanunk. Sajnos a mai embernek ez is kényes terület. Az anyagi javakhoz való vonzódás miatt talán a négy erény legnehezebben megvalósítható tagja. Mivel a mohóság az ember "kis én"-jét erősíti, kétségbeesetten próbáljuk minden vágyunkat azonnal kielégíteni. Ezt az erőt kell megzaboláznunk e héten.

A helyes hozzáállás kialakításához segítséget adhat a manicheista tanításban megtalálható kéz-, öl- és száj pecsétjének tanulmányozása. Fontos tudnunk, hogy a mértékletesség gyakorlása során nem az a feladat, hogy ösztöneinket és vágyainkat teljesen elnyomjuk. Ha ezt tesszük, a lehető legnagyobb hibát követjük el! Inkább próbáljuk betartani az arany középút elvét, és ismét csak hallgassunk a megérzéseinkre. Az önsanyargatás és a mohóság a két véglet, amit el kell kerülnünk. Étkezés, beszéd, szórakozás, nemi élet. Ezen területekre szenteljünk különös figyelmet a hét során. Igyekezzünk rájönni és elfogadni azt, hogy a "kevesebb a több"!

Harmadik hét: Bátorság

A bátorság lényege, hogy az ember egyetlen helyzetben se veszítse el önmagát és önuralmát. A szellemnek minden körülmények között irányítása alatt kell tartania az akarati, érzelmi és gondolati megnyilvánulásokat. Ha ez nem sikerül, akkor az emberen elhatalmasodik a pánik. Ebben az időszakban előszeretettel állítanak mindenkit olyan helyzetek elé, aminek megoldásához korábban nem érzett magában elég bátorságot. Indokolatlan félelmek és aggodalmak léphetnek fel ilyenkor, de ezeket mindenkinek le kell győzni. "Sajnos" itt megint csak a sokat emlegetett tudatosság lehet az egyetlen fegyverünk.

Érdemes ilyenkor szándékosan megkeresni a bátorságot és lélekjelenlétet igénylő helyzeteket. Be szeretnénk olvasni a főnökünknek? Most megtehetjük. A következmények anyagi síkon nem feltétlenül nyerhetik el tetszésünket, de lelki síkon biztosra vehetjük a fejlődést. Érdemes felidézni a Mihály-napi bátorságpróba és a harmadik hét próbái közötti érdekes párhuzamot. Az oda vonatkozó irányelveket itt is lehet alkalmazni. A különbség csak annyi, hogy míg Mihály-nap csak 24 óráig tart, a harmadik hét jóval hosszabb és több kitartást igényel tőlünk.

Negyedik hét: Bölcsesség

Az ókor etikája a bölcsesség erényét teszi az első helyre, hiszen bölcsességre van szükség az előző három gyakorlásához és elsajátításához. Fontos, hogy rávilágítsunk a bölcsesség és az okosság közötti különbségre. Az okosság a hétköznapi tudással függ össze, a bölcsesség pedig az egyetemes, szellemi tudással. Bölcsnek az az ember mondható, aki a megértést és a megérzést megfelelően tudja egyesíteni. Ilyenkor kell az embernek megpróbálni áthatni az élet történéseit az isteni bölcsességgel, szellemi tudással. Törekedni kell a dolgok mögé látni, az okokat felfedezni, a mozgatórugókat feltárni.

Fontos szem előtt tartani itt is (akárcsak az előző három erénynél) azt, hogy elsősorban az erények magasabb minőségeit kell megvalósítanunk, ezáltal emelve ki lelkünket a fizikai világból. Meg kell éreznünk a bölcsesség és az okosság, a fizikai és szellemi közötti különbséget, és ezt az érzést megtartani a hét folyamán. Segíthet ilyenkor az, ha mesterek műveit, szellemtudományi témájú könyveket olvasunk, megpróbálunk ráérezni a bölcsesség igazi lényegére. Tegyük szellemi gyakorlataink központi témájává egy-egy bölcs tanító életét.
Végül pedig, aki úgy érzi, hogy a négy adventi hét kihívásait megfelelően oldotta meg és teljesen kifejlesztette a négy emberi erényt, annak már "csak" a három isteni erénnyel kell megbirkóznia. Reménykedem benne, hogy sokaknak fog ez az idén sikerülni...Csehi István
http://www.meh.eoldal.hu/cikkek/gyakorlatok/az-advent-miszteriuma---a-negy-sarkallatos-ereny.html

Advent misztériuma - Az első hét - Váradi Tibor

Advent misztériuma - Az első hét - Váradi Tibor

A Michael-ünneptől (szeptember 29.) a karácsonyig tartó időszak a belső megpróbáltatások ideje. Ebben az időszakban egyre inkább fogy a Nap világító fénye, és növekednek a sötétség erői. Ez az ellenerők által való megkísértés ideje!
Az ellenerők az advent alatt különösen nagy erővel igyekeznek az emberhez férkőzni. Az embernek ekkor meg kell erősítenie az erkölcsi-szellemi erőit!
Ugyanakkor óriási lehetőség az advent időszaka az előrelépésre és fejlődésre. Az ember bizonyos erkölcsi tulajdonságokat fejleszthet ki magában. Advent négy hetében négyféle kísértés éri az embert, és ezekkel szemben négyféle morális képességet kell megerősítenie magában.

Advent első hete – Igazságosság Az ellenerők advent első hetében különösen az ember fizikai testét környékezik meg. Meg akarják téveszteni az ember érzékelését; hogy megrontsák az ember és a világ helyes viszonyát. Ha a kísértés sikeres, ez az emberekben kétségbeeséshez vezet.
Az első kísértés elhárítására alkalmas az igazságosság erénye. Az igazságosság mint kozmikus törvény, a karmában jut kifejezésre. A karma pedig a sorssá vált tett.
Kezdetben csak kollektív karma létezett. Az egyéni karma megjelenése egybeesik az ember felegyenesedésével! A felegyenesedés által az ember vízszintes lényből függőleges lény lett. Gerince már nem párhuzamos a földdel, hanem merőleges arra; az ember így vált közvetítővé ég és föld között. A felegyenesedés nélkül nem jött volna létre az öntudat, az önállóság és az egyéni karma.
Ami egyetemes szinten a karma, az egyéni szinten az igazságosság. Igazságos csak az lehet, aki bizonyos igazságok birtokában van. Az igazság pedig a helyes megismerés gyermeke. ...

Advent és a hierarchiák

Az angyali hierarchiák advent négy hete alatt fokozatosan visszavonulnak az embertől. Advent a legnagyobb elhagyatottság időszaka, de pont ezért a legnagyobb szabadságé is.
A hierarchiák eltávolodnak az embertől, de az ember az adventi erények segítségével felemelkedhet az angyalok világába, és helyreállíthatja a kapcsolatot.

Advent első hete - Az archék hatása gyengül

Az embernek kell felemelkednie az archék világába az igazságosság erőinek segítségével. ...

Advent első hete - Tűzpróba

Ez egyfajta szellemi égésfolyamat. Egyes jelenségekkel kapcsolatban elég Ízisz fátyla; mélyebb megértés jön létre. Meg kell tanulni a szenvedéseket és a csalódásokat nyugalommal és töretlen erővel elviselni. A tűzpróba után még "büntetlenül" vissza lehet fordulni a beavatási útról. Ilyen esetben az ember életét mind fizikai, mind lelki vonatkozásban megerősödve fogja folytatni, és csak egy következő megtestesülés folyamán fejezi be a megkezdett beavatási utat. ...

Advent és a kísértések

Azoknak a kísértéseknek, amelyek az embert érik advent heteiben, megtaláljuk az ősképét Jézus Krisztus három megkísértésének történetében. Ha megvizsgáljuk Jézus megkísértésének eseményeit, jobban fel tudunk készülni az adventi történésekre.

Advent első hete - Első kísértés

A kísértő a következő szavakkal fordult Krisztushoz a hosszú böjt végén: "Ha Isten fia vagy, mondd, hogy ezek a kövek váljanak kenyérré!"
Jézusnak a fizikai test vágyai kielégítése végett kellett volna a szó mágikus erejét kihasználni, de ő lemondott erről!

A mai törekvő számára is nagy a kísértés, hogy az út során kifejlődő szellemi erőket önző módon arra használja, hogy a természeten és embertársain uralkodjék. Krisztusból kell erőt merítenünk, hogy legyőzzük az első kísértést, hiszen ő ezt már rég legyőzte. Így válaszolt a kísértőnek: "Meg van írva: Nemcsak kenyérrel él az ember, hanem minden Igével, amely Isten szájából jön." ...

...

http://drmi.blogger.hu/2010/11/26/advent-miszteriuma-varadi-tibor

Advent misztériuma - Váradi Tibor

http://www.meh.eoldal.hu/cikkek/advent-miszteriuma.html

A Michael-ünneptől (szeptember 29.) a karácsonyig tartó időszak a belső megpróbáltatások ideje. Ebben az időszakban egyre inkább fogy a Nap világító fénye, és növekednek a sötétség erői. Ez az ellenerők által való megkísértés ideje!
Az ellenerők az advent alatt különösen nagy erővel igyekeznek az emberhez férkőzni. Az embernek ekkor meg kell erősítenie az erkölcsi-szellemi erőit!
Ugyanakkor óriási lehetőség az advent időszaka az előrelépésre és fejlődésre. Az ember bizonyos erkölcsi tulajdonságokat fejleszthet ki magában. Advent négy hetében négyféle kísértés éri az embert, és ezekkel szemben négyféle morális képességet kell megerősítenie magában.

Advent első hete – Igazságosság Az ellenerők advent első hetében különösen az ember fizikai testét környékezik meg. Meg akarják téveszteni az ember érzékelését; hogy megrontsák az ember és a világ helyes viszonyát. Ha a kísértés sikeres, ez az emberekben kétségbeeséshez vezet.
Az első kísértés elhárítására alkalmas az igazságosság erénye. Az igazságosság mint kozmikus törvény, a karmában jut kifejezésre. A karma pedig a sorssá vált tett.
Kezdetben csak kollektív karma létezett. Az egyéni karma megjelenése egybeesik az ember felegyenesedésével! A felegyenesedés által az ember vízszintes lényből függőleges lény lett. Gerince már nem párhuzamos a földdel, hanem merőleges arra; az ember így vált közvetítővé ég és föld között. A felegyenesedés nélkül nem jött volna létre az öntudat, az önállóság és az egyéni karma.
Ami egyetemes szinten a karma, az egyéni szinten az igazságosság. Igazságos csak az lehet, aki bizonyos igazságok birtokában van. Az igazság pedig a helyes megismerés gyermeke.

Advent második hete - Mértékletesség
Az ellenerők leginkább az éteri testet környékezik meg. Olyan hajlamokat keresnek benne, amelyek a vágyak önző, mértéktelen megnövekedéséhez vezetnek. Ezen a héten a mértékletesség az ember fegyvere. Mértékletesnek kell lenni az étkezésben, a gondolkodásban, a tévézésben és a beszédben.Az ellenerők megpróbálnak a beszéden keresztül megnyilvánulni. Így jöhet létre a hazudozás, a rágalmazás, a durva beszéd és a haszontalan fecsegés. Nagyon ajánlatos ezen a héten többszöri szóböjtöt tartani!Ki kell terjeszteni a tudatosságot a beszédre is. Így születik a megfontoltság erénye. Ilyenkor az ember először gondolkodik, aztán beszél.
Advent harmadik hete - Bátorság
Az ellenerők elsősorban az asztrális testre hatnak: félelmet és aggodalmat akarnak ébreszteni. Az ember úgy érezheti, hogy elveszíti lelki egyensúlyát. Mintha a lélek három ereje vadállatokká akarna változni, akik azzal fenyegetik a tulajdonost, hogy rárohannak és elnyelik.
Akarat => Vad bikaÉrzés => Üvöltő oroszlánGondolat => Ragadozó sas

A lélek három vetületét meg kell szelidíteni!Az embernek bátorságra van szüksége, hogy szembeszálljon ezekkel a kaotikus erőkkel. A bátorság lényege, hogy semmilyen helyzetben ne veszítsük el önmagunkat.A három lelkierő (akarat, érzelem, gondolat) szétválása félelemmel tölti el az embert. A három lelkierő egyensúlyba hozatala pedig bátorságot szül!

Advent negyedik hete - Bölcsesség

A téli napfordulót közvetlenül megelőző időben az ember a szellemi világ küszöbéhez érkezik. Lehetősége nyílik új szellemi bölcsességek felvételére. Ezt próbálják az ellenerők meggátolni.

Ahrimán => Minden erejével azon fáradozik, hogy az ember ne tudja kihasználni a megnövekedett szellemi lehetőségeket.Lucifer => Be akarja engedni az embert a szellemi világba, de a küszöb őrének megkerülésével.

Ha az ember a küszöb őrével való találkozás nélkül lép be a szellemi világba, akkor egyik tévedésből a másikba eshet.Az emberrel a küszöb őrei itatják ki szellemvilágba való belépésnél a "felejtés poharát", és visszajövetelnél az "emlékezés poharát".

"Felejtés pohara" => Az ember felejtse el a földi logikát, hogy az ne torzítsa a szellemvilágban megszerzett bölcsességét."Emlékezés pohara" => Az ember a földi világba való visszatérés után is emlékezzen az "égben" kapott bölcsességekre.

Advent negyedik hetében tehát a legfontosabb a szellemi bölcsesség megszerzése és megtartása.

Advent és a hierarchiák

Az angyali hierarchiák advent négy hete alatt fokozatosan visszavonulnak az embertől. Advent a legnagyobb elhagyatottság időszaka, de pont ezért a legnagyobb szabadságé is.A hierarchiák eltávolodnak az embertől, de az ember az adventi erények segítségével felemelkedhet az angyalok világába, és helyreállíthatja a kapcsolatot.

Advent első hete - Az archék hatása gyengül

Az embernek kell felemelkednie az archék világába az igazságosság erőinek segítségével.

Advent második hete - Az arkangyalok hatása gyengül

Az embernek kell felemelkednie az arkangyalok világába a mértékletesség erőinek segítségével.

Advent harmadik hete - Az angyalok hatása gyengül

Az embernek kell felemelkednie az angyalok világába a bátorság erőinek segítségével.

Advent negyedik hete - Belső magány

Az embernek a karácsony előtti utolsó héten ki kell állnia a belső magány próbáját! Ez egy szükséges rossz, ugyanis az angyali hierarchiák eltávolodásából keletkező kozmikus magány érzése vezet el a szellemi megismerés templomához!

Advent és az okkult próbák

A szellemvilágba való helyes belépést okkult próbák sora előzi meg. Advent első három hete alkalmas egy-egy ilyen próba megéléséhez. A negyedik hét (a sikeresen végzett próbák után) pedig lehetőséget ad a belépésre a magasabb világokba a küszöb őreinek engedélyével.

Advent első hete - Tűzpróba

Ez egyfajta szellemi égésfolyamat. Egyes jelenségekkel kapcsolatban elég Ízisz fátyla; mélyebb megértés jön létre. Meg kell tanulni a szenvedéseket és a csalódásokat nyugalommal és töretlen erővel elviselni. A tűzpróba után még "büntetlenül" vissza lehet fordulni a beavatási útról. Ilyen esetben az ember életét mind fizikai, mind lelki vonatkozásban megerősödve fogja folytatni, és csak egy következő megtestesülés folyamán fejezi be a megkezdett beavatási utat.

Jelszó: "Egészséges emberi értelem nélkül minden lépted hiábavaló."

Advent második hete - Vízpróba

Ezen a szinten a külső körülmények általi támasz annyira hiányzik, mintha az ember vízben lebegne. Meg kell szerezni az önuralmat. A magasabb alapelveket és eszményeket a személyes hangulattól és érzelmi állapottól függetlenül tudni kell követni. Ezen a szinten kell kialakulnia egy egészséges és biztos ítélőképességnek is. (A szellemi úton a dolgokat megítélni kell, nem elítélni.) A magasabb világok tényei és lényei iránt teljes bizalom alakul ki, minden kétség megszűnik.

Jelszó: "Minden előítélet le kell, hogy hulljon rólad!"

Advent harmadik hete - Levegőpróba

Az embernek a legnehezebb helyzetben is meg kell találnia a helyes megoldást a szellem sugallatára hallgatva. Ki kell fejlődnie az azonnali döntéshozatal képességének. Minden perc habozás csak azt bizonyítja, hogy az ember még nem elég érett. Legfontosabb a minden helyzetben tanúsított lélekjelenlét. Teljesen mentesülni kell a külső befolyásoktól, és önállóan kell leküzdeni minden akadályt.

Jelszó: "Ami visszatart attól, hogy a szellemre hallgass, azt bátran le kell győznöd!"

Advent negyedik hete - Beavatás

Ha a törekvő sikeresen átmegy a három próbán, a negyedik héten megnyílik számára a lehetőség, hogy kapcsolatba kerüljön a magasabb világokkal. Ez a kapcsolat segíti a karácsony szent ünnepének igazi szellemi megélését.

 

Advent és a kísértések

Azoknak a kísértéseknek, amelyek az embert érik advent heteiben, megtaláljuk az ősképét Jézus Krisztus három megkísértésének történetében. Ha megvizsgáljuk Jézus megkísértésének eseményeit, jobban fel tudunk készülni az adventi történésekre.

 

Advent első hete - Első kísértés

A kísértő a következő szavakkal fordult Krisztushoz a hosszú böjt végén: "Ha Isten fia vagy, mondd, hogy ezek a kövek váljanak kenyérré!"Jézusnak a fizikai test vágyai kielégítése végett kellett volna a szó mágikus erejét kihasználni, de ő lemondott erről!

A mai törekvő számára is nagy a kísértés, hogy az út során kifejlődő szellemi erőket önző módon arra használja, hogy a természeten és embertársain uralkodjék. Krisztusból kell erőt merítenünk, hogy legyőzzük az első kísértést, hiszen ő ezt már rég legyőzte. Így válaszolt a kísértőnek: "Meg van írva: Nemcsak kenyérrel él az ember, hanem minden Igével, amely Isten szájából jön."

Advent második hete - Második kísértés

A kísértő arra akarja rávenni Krisztust, hogy vesse le magát egy templom tetejéről, hisz úgysem eshet baja.Ennek a tettnek nem az emberiség szolgálata nevében kellett volna megtörténnie, hanem pusztán csak öncélból.Üzenet a mai ember számára: Az isteni hatalmat, ami vezet, ne állítsd saját önkényed szolgálatába. Az embernek nincs joga "tesztelni" az Istent; Isten nem kívánságteljesítő automata.Ilyen kísértések esetén merítsünk erőt Krisztusból, aki győzelmet aratott a második kísértés felett is. Így válaszolt a kísértőnek: "Ne kísértsd az Urat, a te Istenedet!"

Advent harmadik hete - Harmadik kísértés

A kísértő világi hatalmat és világi dicsőséget ígér Krisztusnak, ha ő leborulva imádja a kísértőt.Sok ember eladja a lelkét az ellenerőknek, hogy cserébe világi hatalmat és dicsőséget kapjon. A mai korban nagyon nehéz "a világban élni, de nem a világból" alapelvet megvalósítani. Nem lehet az ellenerőket szolgálni átmeneti boldogulás végett!Ilyen kísértések esetén forduljunk Krisztushoz, aki a harmadik kísértés legyőzésekor így szólt: "Távozz tőlem, Sátán, mert meg van írva: Az Urat, a te Istenedet imádd, és csak neki szolgálj!"

Advent negyedik hete - Kánai menyegző

Ha a tanítvány legyőzte a három kísértést, akkor beléphet a magasabb megismerés templomába. Itt esküt kell tennie, hogy a megszerzett szellemi tudását az emberiség szolgálatába állítja.Az evangéliumok alapján a pusztába való megkísértés után a kánai menyegző következik Galileában, ahol a víz édes borrá (így hívták a szőlőlevet) változik.A víz az asztráltestet jelképezi, az édes bor pedig a manaszt. A természetben a Nap-erők hatására lesz a vízből szőlőlé. Ugyanígy a bennünk lévő Nap-erők (Krisztus-Impulzus) segítségével alakul át az asztrális test manasszá. A manasz segítségével léphet be az ember a magasabb világokba, és kaphat olyan igazságokat, amelyek szabaddá teszik.Advent négy hetének tudatos és helyes átélése vezet el oda, hogy megszülessen bennünk karácsonykor a magasabb ÉN, a fénylő Szellemi Nap: KRISZTUS!

 

 

Advent első hete
Advent második hete
Advent harmadik hete
Advent negyedik hete
Testek
Fizikai test
Éteri test
Asztrális test
ÉN
Kísértések
Igazságtalan-ság
Mohóság
Félelmek
Tudatlanság
Erények
Igazságosság
Mértékletesség
Bátorság
Bölcsesség
Hierarchiák
Archék
Arkangyalok
Angyalok
-
Szellemi út
Tűzpróba
Vízpróba
Levegőpróba
Beavatás